Skip to main content

Ramadan Karem

Menaikkan semangat dan sentiasa maintain untuk update blog adalah bukan senang untuk saya. Kerana saya selalu kebuntuan idea untuk menulis sesuatu dalam personal blog ini. Agaknya mungkin sejak kebelakangan nie saya selalu guna OS Kubuntu kot yang menyebabkan saya selalu kubuntuan.

Oklah lupakan pasal Kebuntuan, now let's start with a new chapter in this blog. Banyak benda yang saya nak tulis, cerita dan luahkan dalam blog ini. Tapi banyak benda lagi perkara yang lebih penting saya kena dahulukan. 1st thing 1st.

What i've been through this lately is :

Alhamdulillah...Saya telah lulus dalam ujian JPJ. pada 8hb Julai bertempat di Driving School PS Samy yang bertempat di Kuala Kubu Bahru. Ku panjatkan syukur kepada Allah SWT kerana memberi kekuatan dan nikmat yang KAU berikan ini pada Hamba-MU.

Terpaksa membatalkan class untuk sebulan. sekarang dah lebih dari sebulan tapi lum daftar balik lagi untuk masuk class semula.

Been to Doha for one Month. Pengalaman yang paling menyeronokkan. Banyak yang telah saya pelajari apabila berada di tempat negara Arab. All i can say is Bumi ini penuh dengan kekayaan ciptaan Allah SWT. Nikmatilah keindahannya... :)


Tulah pengalaman yang saya lalui selama saya tak update blog ini. Insya'allah di masa akan datang akan tulis post article yang lebih menarik lagi. Di Bulan yang Mulia ini, saya juga ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan selamat Menjalani Ibadah puasa kepada semua org Muslim di seluruh dunia.

Semoga Ramadan kali ini memberi sejuta Rahmat bagi kita semua.

Comments

  1. baru dpt lesen ek? keta ke?
    tahniah ramos.. salam ramadhan ya..

    ReplyDelete
  2. heheheh. thank u. ye....baru dapat lesen. Maklumlah.....

    Selamat berpuasa to u too.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

MacBook Air

Semenjak MacBook Pro versi 2011 saya buat hal (dah uzur agaknye), saya mengambil keputusan untuk dapatkan laptop baru. Saya mengambil keputusan untuk dapatkan MacBook Air berbanding daripada laptop yang berasaskan Windows OS. Ini disebabkan dari pengalaman saya menggunakan  MacBook Pro yang boleh menjangkau lebih kurang 7 tahun. Melalui pengalaman saya juga dengan menggunakan laptop yang berasaskan windows nie... selalunya jangka hayat hanya dalam 2-3 tahun sebelum saya start guna Macbook Pro pada tahun 2011.  Dengan itu, saya mengambil keputusan untuk meneruskan guna Macbook. Ok, banyak orang kata... orang yang guna brand Apple nie untuk orang orang kaya je. Bagi saya tidak, kerana kualiti yang ada pada Macbook ini lebih tahan lama dari laptop yang berasaskan Windows OS ataupun Linux. Bak kata pepatah melayu "biarlah alah membeli memang memakai". Tapi saya memang tak gemar guna Iphone. haha.... tak berbaloi - mahal siot (overpriced). Baik guna Android Smartphone lebih be...

The New Blackberry 10 : Features that won't be available in previous Blackberry OS.

The phenomena of Smarphone technology has always been evolved rapidly since the born of Internet World. Now, the new Blackberry 10 as proclaimed that will be launch on early Q1 of 2013 which will be fall this coming 30th, January 2013. I'm sure,  Blackberrian fans out there can't wait to see the new features live on their hands of this Re-Designed , Re-engineered and Re-invented smartphones that made by RIM . Let's take a sneak peek of the new features that will be offer for smartphone lover, before it will be launch soon.  Browser Camera Flow in Action and of course the must have app for every smartphone : Facebook other features For more updates of Blackberry 10, you can get all updates here in this link . Blackberry 10 updates Through my observation based on the social media news from youtube video and articles review about Blackberry 10. I only have 5 words for it. THE SMOOTHNESS OF USABILITY SMARTPHONE . ADS : How to set up an online...

Telling The Truth....Or Just Keep It For Goodness.

It's kind of weird to say when i hear and that person talked about bad things in front of me about the person that i really care and respect. This is not the first time i hear from that person's mouth but too many times since 1st two week i've known this person. At first, i still can be patient to hear it. But when it comes to 2,3, 4, 5 times. I can't stand it anymore. Feel like i lose respect to this person. In the beginning, i still can accept it but when that person keep telling me over and over again i feel annoyed and get mad. So, i decided to keep this person mouth off by telling that person to stop, or i may hate you. At first, I decided not to tell this matter to the person i really care and respect because this might hurt and affected. But i couldn't stand it anymore.....So i tell the truth. Sometimes, i don't understand why that person want to do this and keep saying the same things about the person that i really care and respect behind his back. If ...